Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

6 Aralık 2010 Pazartesi

Masal Kahramanları

Adı Firuze...

14 yaşında amcası tarafından tecavüze uğradı. Abisine bu durumu söylediğinde o da tecavüz etti, babası bu olayı duyduğunda namusunun kirlendiğine karar verildi ve öldürüldü. Casper onu kurtaramadı.


Adı Hakan...

Dayısı tarafından bir sene 13-14 yaşları arasında tecavüze uğradı. Durumu kimseye söyleyemedi. Defalarca kendini öldürmek istedi başaramadı. Eşcinsel ilişkiye girmeye başladı, ailesine söylediğinde dışlandı, işsiz kaldı, travesti oldu, adı artık Seda'ydı, seks işçiliği yaptığı sırada müşteri beklerken homofobik saldırı kurbanı oldu öldürüldü. He-Man onu kurtaramadı.


Adı Kaan...

10 yaşındayken babasının arkadaşı tarafından tecavüze uğradı. Hayatını etkileyen bu olayı kimseyle paylaşmadı fakat içinde büyüttüğü homofobizmle yıllar sonra müşteri bekleyen Seda isimli Travestiyi öldürdü, daha sonra hapishanede öldürüldü. Şirinler onu kurtaramadı.

Adı Gülistan...


13 yaşında tecavüze uğradı, bunu kimseye söyleyemedi. 16 yaşında evlendirildiğinde bakire çıkmadığı için kocası tarafından öldürülesiye dövüldü ve namussuz ilan edilip diri diri gömüldü. Arı Maya onu kurtaramadı.


Adı Ayşe...

11 yaşında tecavüze uğradı, 15 yaşındayken 40 yaşındaki adamla evlendirilmek istendi ve evden kaçtı. İstanbul'a geldi, birini sevdi sevdiği adam onu pazara sundu, şimdi fahişe. Müşterilerinden biri kafasına sıktı öldürüldü. Temel Reis onu kurtaramadı.




Adı ne olursa olsun bu çocuklar, yaşıyor da olsalar aslında birer ölüler. Seks konusu tabulaştırıldıkça ölmeye mahkumlar. Zihniyetler değişmedikçe, tecavüze uğrayanlara namussuz gözüyle bakıldıkça hepimiz birer ölüyüz.   Saçma sapan çizgi film karakterleri onları kurtaramadı. Bizi de kurtarmayacaktır. Bu zihniyet profil fotoğraflarına koyulan çizgi film karakterlerini anlamayacaktır. Din adı altında cinsellik tabulaşacak; örf, âdet, gelenek, görenek adı altında cinsellik tabulaşacak ve bu çocuklar tecavüze uğradıklarını söyleyemeyecek, söylendiğinde dışlanacak, yapanın yanına kâr kalmasından başka bir şey olmayacak...

Olmadık insanları sevecekler, küçük yaşta aldıkları darbelerle olmadık insanlara güvenecek, daha çok yaralanacaklar. Biz bu sırada herkesi susturacağız seks konusunda aman konuşmayın, ayıptır diyeceğiz. Toplumun içinde eriyip gidecekler. Biz ayıplayacağız. Çünkü tecavüze uğrayan o çocuk ileride eşcinsel olduğu için günah işlemiş olacak ve öbür dünyada bir daha yanacak. Fahişe olduğundan dolayı ilahi adaletten faydalanamayacak. Gerek gökten inen, gerek yerde yazılan kanunlarda büyük eksiklikler devam edecek.

Şanslı doğanlar, çocuk esirgeme yurdunda hademeler tarafından tecavüze uğrayan kızları düşünmeyecekler. Hayatlarını nerede, kiminle geçirdiğini umursamayacaklar. Bekareti kaybolmuş kızın namusu kaybolmuş sayılacak.

Hiç bir çizgi film karakteri onları kurtarmadı kurtarmayacak. Onların katili: cehalet... Keşke sihirli değneğiyle o peri çıksa, cehaleti yokediverse... Yapmadı, yapamayacak... Masallara inanan toplum gönüllüleri, bırakın masallara inanmayı. Siz masal kahramanlarını profil fatağrafı yaparken, cehalet sizi umursamayacak.



(Bütün kişisel çıkarlarımdan sıyrılarak bu yazının paylaşılmasını sizlerden rica ediyorum. Şimdiden çok teşekkürler. Eştenselgünlük...)

8 yorum:

  1. ne olursa olsun hiç bir insan başka bir insanı öldürmemeli. din,dil,ırk,cinsiyet,zevk,renk gibi olaylar bir insanın öldürülmesi için yeterli sebep değil.

    YanıtlaSil
  2. çok doğru noktalarda değerlendirmişsin..

    insanlarımız maalesef her olaylarla olduğu gibi bu tür olaylardada bireysel olarak mücadele ediyor.Herhangi bir tecavuz vakasının yol açtığı can sıkıcı sonuçları toplum çok sert bir şekilde tecavuz mağdurunu yargılarken o kişiyi bu hayattan o psikolojiden kurtarmak anlamında birşey yapılmıyor.
    Her şey mağdurun bireysel çözümüne kalıyor.
    Kanunlar insan haklarına güya değer veriyor ama uygulamada maalesef yetersiz kalıyor.

    Çocuklarımızı kahramanlar elbetteki kurtaramaz onların kahramanları anneleri babaları ,peki onlar böyle bir toplumda nasıl bir üstün güçle yavrularını korusunlar ..annesi babası olmayan çocukları hangi kahraman korusun ?
    Toplumun kanayan yarası mı dersiniz?
    Bireylerin dinmeyen dinmeyecek yarası mı ?
    kimin canı yanıyor kimler duyarlı kalıyor içimzde nasıl sapıklar var kmse bilmiyor ..

    YanıtlaSil
  3. allah belalarını versin! sözde müslüman bunları yapanlar! lanetler!

    YanıtlaSil
  4. bende tecavüze uğradım hemde babam :( annem babam boşandı bunu kmse bilmiyo halalarım bana babana arada temizliğe gel hiç değilse diyo kötü biri değiL baban ama o giittiğim günde aynı şeyi yaptı . simdi 21 yasında ünv 1 öğrencisiyim erk arkadaşımın iLK BULUŞMAMIZDA bnimle yatmak istemesichiç tuhafıma gtmedi.. yattım tadnı çkardm.. asıktım çünk . kız olmadımı anlaynca ailen bliyo mu dedi . yok dedim . bişe diemezdim. umarım farklı pozsyonlarla ve büyük tutkuyla askı yasadım erkek arkadaşım ayrılmak istemez benden.. çok sorularm olmasıyla beraber kafamda .. alışmaya çalışıyorum . takipçinizim ..karışıK :)

    YanıtlaSil
  5. yorumun beni çok etkiledi, paylaşımın için çok teşekkür ederim. İnan bana seni anlıyorum ve bu anlıyorum kelimesinin altı bir çoğunda olduğu gibi boş değil, erkekyosma.blogspot.com da roman yazıyorum aynı zamanda, her gün bir sayfa yayımlıyorum takip etmeni isterim. Her hangi bir sıkıntında yanında olmak isterim, çok ama çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Beni anlamak istediiniz içn çok saolun. dün erkek arkadsmdan bu yazıyı yazdktan sonra Msj aldım ayrıldk . bugün ölen defne joy foster yerinde olmak isterdim . dayanmya çalşıyorum . çokk ağır bi imtihan bnm ki ; elimde olmayan sebepten dolayı bana namuss..! alayışın yok dedi. sennn . haLbuki bu çok normal değil mi .bn bunun kavramını kavrayamadm ki .! anemn beni eln heriflernden korumaya calıştığı o kçk kasabada babam tarfndan istismara uğramam mı namus kavramıydd.. kmse bnm geleceğimi iLerde aşk olablme ihtmalimi düşünmemiş ki .. bn her istediğini verebliomuşum .tezata bakarmsn yha . yani ben bi gün bna babm böle böle bişe yaptı desem benim hkkmda ne dşnrdü blnmez .. bn artık aska olan inancmı tamamiyle kaybettimm .. keşke herkes sizin kadar dürüst olsa .. kmse kmsenin duygularıyla oynamasa..ah keske.

    YanıtlaSil
  7. çok iyi olmuş canım, çok güzel olmuş boşver, o adamın yanında olmasındansa olmaması daha hayırlı ileride evlendikten sonra bu olayları yaşasaydın daha kötüydü, namus bacak arasında değildir ;) bunu öğrendiğimiz zaman çok güzel olacak.

    YanıtlaSil
  8. evet .. bnmde bi gururum vr . pişmanım dese ölse geberse yok artık yok canım.. o bna Kurban Olsunn^#=)

    YanıtlaSil